mandag 12. mai 2008

Theatercaféen

Theatercaféen har alle Ess i ermet - beliggenhet, navn og ikke minst historie. Og det er kanskje det siste som gjør hele Theatercaféen.

Jeg har ikke tenkt å skjule min misnøye med restauranten. Det er heller slik at jeg er flau over å ha inntatt, ikke bare et, men flere måltid ved denne, en av Norges mest kjente spisesteder. Og det er i grunn kun en klage jeg har...

Jeg er særdeles dårlig til å returnere mat når jeg er ute og spiser. Det er spesielt vanskelig dersom du får servert noe du aldri før har smakt og du lurer – skal den virkelig være slik?? Men så skal det også sies at det er svært sjelden jeg blir virkelig misfornøyd. At jeg bestiller noe jeg ikke var så begeistret for eller jeg angrer når jeg ser hva andre får servert er jo virkelig ikke restauranten sin feil. Men når du bestiller uer eller reinsdyrkjøtt og alt – inkludert grønnsaker, osv er kaldt – ja da returnerer du maten til kjøkkenet.

Jeg har i mitt liv returnert maten ved to tilfeller, ved begge tilfeller var maten kald, og dette var altså ved Theatercaféen.

Å kald mat er en ting, felles for de begge var lang ventetid før den ble servert – den har mao stått lenge på kjøkkenet før den ble båret ut. Dette er i seg selv ikke grunnen til at jeg nå tar sterk avstand fra –ikke restauranten –men de som driver den. Alle kan gjøre feil. Men når du får fiskeretten eller kjøttretten i retur og du ser dine egne skjæremerker i maten og den rett og slett er kjørt i mikroen.... En rett til over 300 kr forventer jeg noe helt annet av.

Robinson og Fredag har til nå ingen anmeldelser av TC – det kan jeg godt forstå. Personlig gidder jeg ikke igjen å kaste bort tiden på denne!

Ingen kommentarer: